فرایند تحقیقات بازاریابی

فرایند تحقیقات بازاریابی

مرحله اول)تعریف مسئله
در آغاز هر تحقیقی، باید مسئله را تعریف کنیم. تعریف مسئله عبارت است از بیانی مختصر درباره مسئله موردنظر

مرحله اول)تعریف مسئله
در آغاز هر تحقیقی، باید مسئله را تعریف کنیم. تعریف مسئله عبارت است از بیانی مختصر درباره مسئله موردنظر. در بیشتر موارد باید موضوع را کوچک تر کرده،یک سوال مشخص را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم؛ برای مثال برای تحقیق درباره علت کاهش فروش محصولی می توان روش تبلیغات یا طراحی بسته بندی و یا سیستم توزیع را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد. بدین ترتیب،تعریف مسئله، جهت تحقیق را برای محقق بازاریابی مشخص می کند.

مرحله دوم) تعیین و تنظیم فرضیه ها: بعد از تعریف مسئله، فرضیه هایی تعیین می شود. گاه در مورد یک مسئله یا مشکل محقق می تواند بیش از یک فرضیه را ارائه دهد؛ برای مثال شرکت صادرکنندۀ یخچال ایرانی می خواهد بداند تبلیغاتش در دوبی چه اشکالی داشته است. ممکن است به این فرضیه برسد که پیام تبلیغات یشرکت، مطلوبیت لازم را نداشته است. با توسعۀ این فرضیه ممکن است به فرضیه دیگری برسد و آن این است که با توجه به نوع محصول، تبلیغات در مجله نامناسبی عرضه شده است.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس